Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies voor analyse, gepersonaliseerde inhoud en advertenties.

Channel marketeer of MARCOM project manager

 

Maak deel uit van de circulaire economie als m/v Channel marketeer of MARCOM project manager bij Recupel

Werken aan een duurzame wereld is een uitdaging die niet alleen de nodige maatschappelijke consensus vraagt, maar ook en vooral actieve denkers en doeners. Overtuigde, respectvolle en efficiënte professionals zoals je die vindt bij Recupel, de Europese marktleider in het verzamelen en verwerken van afgedankte elektrische en elektronische apparatuur. Wil je, net zoals zij, je talent, je kennis en je enthousiasme ten dienste stellen van een eigentijdse, maatschappelijk relevante organisatie, dan zien we je komst alvast met plezier tegemoet.

Rol & verantwoordelijkheid

Als Channel marketeer of MARCOM project manager kan je al naargelang de noden, verschillende rollen aannemen in een project. Dat gebeurt in overleg en in functie van de korte- of lange termijn doelstellingen binnen een project of een campagne. Je zoekt samen met interne en externe stakeholders naar de beste manieren om de vooropgestelde business doelstellingen te behalen en projecten tot een goed einde te brengen. Je analyseert gaandeweg en stuurt bij waar nodig.

Je opdracht is veelzijdig

Recupel rekent op je voor het initiëren en leiden van projecten. Je takenpakket omvat :

 

  • Elke dag meebouwen aan de groei van Recupel. Samen met de Marketing en Communication Manager stippel je het jaarplan uit en vertaal je businessdoelstellingen in een marketing-en communicatiestrategie.
  • Je onderzoekt verschillende markten (zowel B2B als B2C) ifv interne nood en voert een projectplan uit.
  • Je bent in staat om impactvolle communicatiecampagnes mee uit te werken, zowel voor consumenten, bedrijven als andere stakeholders ifv verschillende lopende projecten.
  • Je enthousiasmeert en stuurt verschillende interne en externe stakeholders aan (vb: communicatiebureaus, sector- en ledenorganisaties, retailers, electrohandelaars, intercommunales, …).
  • Je analyseert marktinformatie en evalueert resultaten van communicatiecampagnes en -acties om zo bij te sturen waar nodig.

Je profiel is al net zo veelomvattend

  • Je hebt idealiter een master- en minimum een bachelordiploma en kunt terugkijken op een 10-tal jaren werkervaring in marketing of communicatie.
  • Je hebt bewezen dat je projectmatig en zelfstandig kan werken op basis van een realistisch plan van aanpak.
  • Je bestudeert kritisch bestaande processen, cijfers, marktgegevens en insights met het oog op de meest efficiënte oplossing en werkwijze.
  • Je volgt en bewaakt alle projectactiviteiten en -ontwikkelingen in functie van meerwaarde-creatie en het realiseren van de Recupel objectieven.
  • Je ontpopt je al snel tot een inspirerende coach voor collega’s met marketingnoden, maar evengoed voor externe stakeholders.
  • Je analytisch vermogen, je planning- en organisatietalent, je resultaatgerichtheid, je pro-activiteit én je overtuigingskracht laten je toe om een gezonde samenwerking en synergie te creëren, mensen indirect aan te sturen en te komen tot een goede besluitvorming.
  • Je bent vertrouwd met IT en MS Office, hebt een vlotte kennis van de beide landstalen en bent uiteraard voldoende vertrouwd met het Engels. Een vlotte pen en ervaring in CRM-trajecten zijn een absolute meerwaarde.

Recupel biedt je wat je toekomt

Er wacht je een gevarieerde activiteit in een maatschappelijk relevant bedrijf waar flexibiliteit de basis vormt voor een gezonde work-life balans. Je bepaalt voor een groot deel zelf je manier van werken. En er wacht je een marktconforme verloning die rekening houdt met je opleiding, ervaring en talent., aangevuld met een uitmuntend pakket extra-legale voordelen. 

Op zoek naar een relevante job die écht impact heeft in de wereld?

Zet vandaag nog de eerste stap naar een nieuw en mooi avontuur. Contacteer Inge Egberghs, HR Consultant Recupel, via het mobiele nr. 0475 504 563.

 

Voorbeelden takenpakket:

  • Smartloop in de markt zetten: promoten bij bedrijven, KMO’s en organisaties. Nieuwe opportuniteiten spotten. Communicatiecampagnes opvolgen. Maar ook contacten met ophalers en sector verder onderhouden.
  • Koel-vries: retailers en keukenhandelaars verder opvolgen in hun traject. Informeren en rekruteren van inzamelpunten. Cross-selling: KV inzamelpunten overtuigen om ook andere toestellen in te zamelen voor Recupel
  • Nationale tuinweek op touw zetten via juiste kanalen (inzamelen gereedschap) ism sector ET&G (tuincentra, doe het zelf zaken, retailers)
  • Herstel en herbruik: sector en kanalen leren kennen. Samenwerkingen op poten zetten ifv business doelstellingen Recupel.
  • Screening van B2B communicatie via de verschillende platformen (website, chatbot, logistics, etc). Optimalisatie ervan.
  • CRM-trajecten opzetten/ondersteunen
  • Netwerk recyclepunten ism met ops verder opvolgen en uitbreiden/optimaliseren indien nodig?
esc